2.05.2012

~dalam bahagia ku temukan kecewa dalam kecewa ku temukan duka~


pencarian...
kadang-kadang aku rasakan 
tiada yang adil
memberi nasihat seakan pakar 
tetapi diri sendiri tercalar

aku melontar pandangan 
kosong...
teringat akan ganjil percintaan kali ini
mau ku sayang 
mau ku cinta
mau  ku kasih
namun dia seakan rasa tersisih

wajah bukan pilihan ku
cacat bukan pandanganku
ikhlas itu yang aku mahu

kalau ganteng  wajahku ini
kau risaukan
relaku toreh agar tiada siapa yang mahu
jika lembut diriku
yang kau agungkan
akan ku buat ia jadi kasar

apa yang kau mahu dari aku?
sehingga kau benar-benar ingin pergi
setelah aku sedia menemani
setalah hatiku kau curi
setelah kasih ku beri
setelah cinta ku bajai

kau memang...
aku memahami kini
dahan ini tidak akan rantingnya
kerana kau telah dulu mematahkannya
biar kau pergi 
biar semua org benci
dan aku ingin sendiri...
tak rela aku dilukai lagi

No comments :

Post a Comment

silahkan komentar anda disini....